Cara Memohon


  • Pemohon memberi maklumat untuk semak kelayakan (SMS, Chat dan Semakan Online)
  • Maklumat potongan gaji akan disemak dengan Sistem Biro Angkasa.
  1. Mendapat maklumat potongan gaji melalui Potongan Biro Perkhidmatan Angkasa.
  2. Membuat analisa/ semakan pinjaman yang boleh diselesaikan awal untuk meninggikan had kelayakan pinjaman dan meninggikan tunai di tangan.
  • Kami akan menghubungi pemohon
  1. Memberitahu had kelayakan pinjaman dan mendapat persetujuan dari pemohon untuk meneruskan proses pinjaman.
  2. Pemohon akan dihubungi samaada melalui panggilan telefon, emel atau sms. Pemohon yang membuat semakan kelayakan dinasihatkan menyemak emel dari masa kesemasa kerana keputusan semakan akan diberitahu dalam tempoh 1 jam hingga 24 jam selepas semakan dibuat.
  3. (Berbincang mengenai lain-lain potongan yang tidak disenaraikan oleh sistem Biro Angkasa samaada boleh digunakan untuk meninggikan had kelayakan)
  • Sekiranya pemohon bersetuju untuk meneruskan pinjaman
  1. Mendapatkan alamat untuk tujuan penghantaran borang pemohonan. Borang akan dihantar sama ada mengunakan perkhidmatan pos Malaysia atau syarikat penghantaran yang lain.
  • Menerima borang dari pemohon.
  1. Semakan pemohonan lengkap atau tidak dan semak dokumen yang berkaitan yang perlu dikepilkan bersama borang pemohonan pinjaman.
  • Jika lengkap, borang pemohonan akan dihantar ke koperasi yang berkenaan untuk diproses. Jika tidak lengkap pemohon akan di hubungi kembali.